Deklaracja dostępności aplikacji mobilnej
Urzędzie Miasta Sulejówek zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej aplikacji mobilnej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do aplikacji „” na system operacyjny:
- Data publikacji aplikacji:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji aplikacji:
Informacje o dostępności cyfrowej aplikacji
Aplikacja jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub włączeń wymienionych poniżej:
- Brak możliwości zmiany orientacji ekranu: Aplikacja nie umożliwia użytkownikom zmiany orientacji ekranu według ich preferencji, co może być utrudnieniem dla osób korzystających z urządzenia w konkretnej pozycji.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Opisy alternatywne grafik i zdjęć w aplikacji
W aplikacji do grafik i zdjęć są dodawane opisy alternatywne. Ponadto przyciski i pola formularzy są odpowiednio opisane.
Kontrast aplikacji
Kontrast kolorystyczny elementów przekazujących treści ma stosunek jasności tekstu do tła co najmniej 2.57:1 (żółte tła), ale można znacząco go zwiększyć korzystając z przycisku wysokiego kontrastu. Tła zmieniane są na czarne a kontrast wynosi 8.59:1.
Zrozumiałość i czytelność treści publikowanych w aplikacji
Treści zamieszczane w aplikacji są zrozumiałe. Sposób ich prezentowania wpływa na lepszą czytelność materiałów i pomaga w odbiorze informacji. Długie teksty są dzielone na akapity, stosuje się wyróżnienia: cytaty i ważne informacje są specjalnie wyróżnione.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością aplikacji lub skargi na brak zapewnienia dostępności, prosimy o kontakt z Kamil Szlejzer pod adresem poczty elektronicznej dostepnosc@umsulejowek.pl lub pod numerem telefonu: +48 (22) 76 06 208.
Procedura wnioskowo-skargowa
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- nazwę aplikacji, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem:
- Kamil Szlejzer
- Adres: ul. Dworcowa 55, 05-070 Sulejówek
- e-mail: dostepnosc@umsulejowek.pl
- telefon: +48 (22) 76 06 208
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Dostępność architektoniczna znajduje się w deklaracji dostępności na stronie https://www.sulejowek.pl/1230,deklaracja-dostepnosci
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Osoba uprawniona powinna zgłosić chęć skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego przynajmniej 3 dni przed planowanym terminem wizyty w urzędzie, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Po dokonaniu zgłoszenia Urząd zobowiązany jest do zapewnienia obsługi osoby uprawnionej, w terminie przez nią wyznaczonym lub z nią uzgodnionym. W przypadku braku możliwości realizacji świadczenia zawiadamia wraz z uzasadnieniem osobę uprawnioną, wyznaczając nowy termin realizacji świadczenia.
Zgłoszenia należy dokonać składając wniosek, w którym uwzględnia się rodzaj sprawy oraz termin przybycia do urzędu.
Wniosek można złożyć: w Biurze Obsługi Klienta na parterze w Urzędzie Miasta przy ul. Dworcowej 55, za pośrednictwem faksu pod numerem +48 22 76 06 213 lub poczty elektronicznej pod adresem urzad@umsulejowek.pl.
Urząd Miasta Sulejówek informuje, że będzie korzystał z usług tłumaczy migowych wpisanych do rejestru prowadzonego przez Wojewodę Mazowieckiego.