Regulamin Programu Karta Mieszkańca Sulejówka
Regulamin Programu Karta Mieszkańca Sulejówka
§ 1 Postanowienia ogólne
1. Regulamin Programu Karta Mieszkańca Sulejówka, zwany dalej regulaminem, określa szczegółowe zasady wydawania i użytkowania Karty Mieszkańca, w tym wzór wniosku o jej nadanie, a także rodzaj, formę i wzór Karty Mieszkańca Sulejówka.2. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
1) Programie – oznacza to Program Karta Mieszkańca Sulejówka, wprowadzony uchwałą nr XV/112/2025 Rady Miasta Sulejówek z dnia 24 kwietnia 2025 r.;
2) Mieście – oznacza to Miasto Sulejówek;
3) Urzędzie lub Operatorze – oznacza to Urząd Miasta Sulejówek;
4) Pakiecie Mieszkańca – oznacza pakiet uprawniający do korzystania z benefitów, zniżek i uprawnień oferowanych przez Partnerów oraz Miasto w ramach Programu;
5) Pakiecie – oznacza to zbiory zniżek i uprawnień oferowanych przez Partnerów oraz Miasto w ramach różnych programów;
6) Mieszkańcu lub Użytkowniku – oznacza to osobę uprawnioną do uzyskania Pakietu Mieszkańca, w tym Karty;
7) Karcie – oznacza to identyfikator w formie elektronicznej lub plastikowej karty, który jednoznacznie wskazuje na uczestnika Programu i pozwala na weryfikację jego pakietów;
8) Cecha - oznacza to nadawany po weryfikacji na określony czas atrybut, na podstawie którego przydzielane są Pakiety;
9) Dziecku – rozumie się przez to także dziecko, nad którym osoba sprawuje rodzinną pieczę zastępczą lub opiekę prawną oraz osobę przebywającą w rodzinnym domu dziecka;
10) Rodzicu – rozumie się przez to także rodzica zastępczego, osobę prowadzącą rodzinny dom dziecka oraz opiekuna prawnego.
§ 2 Wydanie Karty
1. Do korzystania z Programu uprawnione są osoby fizyczne wskazane w § 1 ust. 2 Załącznika do uchwały nr XV/112/2025 Rady Miasta Sulejówek z dnia 24 kwietnia 2025 r., tj. które rozliczają podatek dochodowy od osób fizycznych i zadeklarowały w zeznaniu podatkowym Miasto Sulejówek, jako miejsca zamieszkania, bez względu na to czy osiągają dochód, lub które nie mają obowiązku rozliczania podatku dochodowego od osób fizycznych w urzędzie skarbowym na podstawie odrębnych przepisów.2. Do korzystania z Programu uprawnione są osoby, które rozliczają w Mieście Sulejówek podatek rolny z tytułu prowadzenia gospodarstwa rolnego.
3. Do korzystania z Programu uprawnione są także dzieci osób, o których mowa w ust. 1 i 2 w wieku do 20 roku życia lub do ukończenia przez nich 26 roku życia, o ile pozostają uczniami lub studentami oraz bez ograniczenia wieku w przypadku dzieci niepełnosprawnych pozostających pod opieką rodzica, na podstawie deklaracji podatkowej rodziców lub opiekunów prawnych.
4. Dokumentami potwierdzającymi uprawnienie osoby do otrzymania Karty są:
1) pierwsza strona zeznania podatkowego (PIT) za rok ubiegły podatku od osób fizycznych, opatrzona prezentatą Urzędu Skarbowego – pieczątka wpływu z datą,
2) pierwsza strona zeznania podatkowego od osób fizycznych za rok ubiegły (PIT) wraz z dokumentem nadania na poczcie ze wskazanym adresem nadawcy oraz odbiorcy Urzędu Skarbowego w Mińsku Mazowieckim jako zeznania PIT,
3) zaświadczenie z Urzędu Skarbowego, potwierdzającego fakt złożenia zeznania o wysokości osiągniętego dochodu/poniesionej straty ze wskazaniem Sulejówka jako miejsca zamieszkania,
4) zaświadczenie z Urzędu Skarbowego potwierdzającego fakt niezłożenia zeznania podatkowego ze względu na nieosiąganie dochodu za rok ubiegły, z jednoczesną informacją o zarejestrowaniu w Urzędzie Skarbowym w Mińsku Mazowieckim jako miejsca zamieszkania i rozliczaniu podatku w latach ubiegłych,
5) pierwsza strona zeznania podatkowego od osób fizycznych za rok ubiegły (PIT) składanego drogą elektroniczną wraz z urzędowym poświadczeniem odbioru (UPO) wydanym przez elektroniczną skrzynkę podawczą systemu teleinformatycznego administracji podatkowej i wygenerowanym numerem dokumentu PIT zgodnym z identyfikatorem dokumentu UPO,
6) pierwsza strony zeznania podatkowego odo osób fizycznych za rok ubiegły (PIT) wraz z potwierdzeniem bankowym o dokonanym zwrocie podatku PIT za rok ubiegły na konto podatnika, z treści którego jednoznacznie będzie wynikać, że przelewu dokonał Urząd Skarbowy w Mińsku Mazowieckim tytułem zwrotu z podatku PIT za dany rok,
7) pierwsza strony zeznania podatkowego od osób fizycznych za rok ubiegły (PIT) wraz z prezentatą organu podatkowego, wymienionego w § 1 ust.1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 marca 2012 r. w sprawie nadania uprawnień organów podatkowych.
8) zgłoszenie do ubezpieczenia społecznego rolników ze wskazaniem adresu zamieszkania na terenie Miasta Sulejówek.
5. W przypadku rodzin zastępczych, rodzinnych domów dziecka lub placówek opiekuńczo wychowawczych typu rodzinnego, do wniosku o wydanie Karty dziecku należy dołączyć zaświadczenie wydane przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Mińsku Mazowieckim lub orzeczenie Sądu o ustanowieniu pieczy zastępczej, a w przypadku opiekuna prawnego – odpis odpowiedniego orzeczenia.
6. W celu otrzymania Karty wymagana jest rejestracja Konta na stronie www.karta.sulejowek.pl i złożenie kompletnego wniosku w wersji elektronicznej za pośrednictwem dostępnego na ww. stronie formularza. Wzór wniosku określa załącznik nr 1 do Regulaminu, z zastrzeżeniem ust. 7.
7. Wniosek o wydanie Karty może być złożony w formie papierowej w Urzędzie Miasta ul. Reymonta 43. Pracownik Urzędu po pozytywnej weryfikacji wprowadzi wniosek do systemu informatycznego na stronie www.karta.sulejowek.pl . W tym przypadku czynności związane z rejestracją konta i aktywacją karty wykonywane są na miejscu.
8. Do wniosku dołącza się aktualną fotografię każdej z osób, której dotyczy wniosek. Wymogi dotyczące zdjęcia: twarz równomiernie oświetlona, na jasnym tle, bez nakrycia głowy i okularów przeciwsłonecznych; twarz na zdjęciu powinna zajmować ok. 2/6 powierzchni zdjęci. W przypadku wniosków elektronicznych załącza się jako plik graficzny, w formacie JPG lub PNG, nie może on być większy niż 5 MB; w przypadku wniosku papierowego fotografię dołącza się do wniosku w formie papierowej, na jej odwrocie należy zamieścić opis – imię i nazwisko.
9. W przypadku, o którym mowa w ust. 6, informacja o założeniu Konta zostanie przesłana w formie elektronicznej na adres e-mail podany we wniosku.
10. Wniosek zostanie rozpatrzony nie później niż w terminie 7 dni od jego złożenia.
11. Operator zastrzega sobie prawo do odrzucenia wniosku w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku wraz z podaniem przyczyny odrzucenia.
12. Po weryfikacji dokumentów wnioskodawca otrzyma potwierdzenie weryfikacji wniosku lub informację o jego odrzuceniu, bądź konieczności poprawy/uzupełnienia na podany adres e-mail.
13. Urząd nie przechowuje dokumentów potwierdzających uprawnienie. Zeskanowane dokumenty zostaną usunięte z systemu po prawidłowej weryfikacji uprawnień.
§ 3 Konto rodzinne
1. Każda uprawniona osoba może założyć Konto Rodzinne.2. Konto Rodzinne powstaje automatycznie przy dodawaniu kolejnego członka rodziny.
3. Administratorem Konta Rodzinnego jest osoba, która wymieniona została jako pierwsza we wniosku.
4. Rodzic wpisując dane dzieci poświadcza, że wszystkie podane dane są prawidłowe i ma prawo do ich podawania.
§ 4 Korzystanie z Karty Mieszkańca Sulejówek
1. Karta jest wydawana bezpłatnie.2. Karta występuje w wersji fizycznej i cyfrowej oraz jest dostępna w aplikacji mobilnej, w której zapisany jest otrzymany indywidualny identyfikator Użytkownika Karty. Wzór Karty określa załącznik nr 2 do Regulaminu.
3. Aplikacja mobilna do korzystania z Karty nosi nazwę „Karta Mieszkańca Sulejówka”, jest bezpłatna i dostępna w sklepach z aplikacjami na urządzenia mobilne z systemem iOS i Android spełniających minimalne wymagania wersji systemu operacyjnego (dla Android wersja 5 letnia i nowsze, dla iOS wersja 3 letnia i nowsze).
4. Karta wydawana jest jako karta spersonalizowana, co oznacza, że jest ona przypisana do Użytkownika Karty i może z niej korzystać wyłącznie Użytkownik Karty.
5. W celu skorzystania z Pakietu należy okazać podmiotowi, u którego Karta jest honorowana, indywidualny identyfikator Użytkownika Karty zapisany w aplikacji mobilnej lub na rewersie karty fizycznej. Po pozytywnej weryfikacji Karty za pośrednictwem aplikacji/czytnika podmiot udzieli stosownej zniżki, ulgi, preferencji lub uprawnienia.
6. Karta nie jest kartą kredytową, płatniczą, bankomatową ani nie umożliwia żadnej innej formy płatności.
§ 5 Pakiety i ważność Cech
1. W trakcie weryfikacji wniosku o wydanie Karty Uczestnikowi Programu przypisywana jest Cecha „zweryfikowany mieszkaniec”. Na tej podstawie przyznawany jest Pakiet Mieszkańca.2. Cecha, o której mówi ust. 1, nadawana jest do 31 maja roku następnego, z zastrzeżeniem ust. 3.
3. Dzieciom, Pakiet Mieszkańca przyznawany jest – na podstawie weryfikacji rodzica – 1) do ukończenia 20 roku życia lub do ukończenia przez nich 26 roku życia. 2) do dnia, w którym upływa ważność orzeczenia o niepełnosprawności.
4. Pakiet Mieszkańca będzie wymagał odnowienia po upływie okresu, na który został przyznany.
5. Użytkownik Pakietu otrzyma powiadomienie drogą mailową i powiadomieniem push – o kończącym się uprawnieniu, na 30 dni przed jego upływem.
6. Przyznanie lub odnowienie uprawnień odbywa się poprzez złożenie oświadczenia na stronie www.karta.sulejowek.pl , po zalogowaniu się na Konto i załączenia dokumentów wskazanych w §2 ust. 4 i 5. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do Regulaminu.
7. W przypadku złożenia oświadczenia w formie papierowej w Urzędzie stosuje się tożsame zasady jak w przypadku wniosku składanego elektronicznie.
§ 6 Rezygnacja z uczestnictwa w Programie i unieważnienie Karty.
1. Użytkownik Karty może w dowolnym czasie zrezygnować z uczestnictwa w Programie.2. Złożenie oświadczenia przez Użytkownika Karty o rezygnacji z uczestnictwa z Programu może nastąpić na stronie www.karta.sulejowek.pl poprzez usunięcie konta.
3. W imieniu dziecka oświadczenie składa rodzic.
4. Z dniem złożenia oświadczenia o rezygnacji z uczestnictwa w Programie następuję unieważnienie Karty.
5. Karta zostaje unieważniona z urzędu w przypadku stwierdzenia, że dane osoby znajdujące się na Koncie nie są prawdziwe, a także w przypadku ustania spełniania warunku do korzystania z Programu określonego w §2 ust. 1-3. Miasto zastrzega sobie prawo do weryfikacji uprawnień Użytkownika Karty na każdym etapie realizacji Programu. W przypadku negatywnej weryfikacji rodzica, uprawnienia dzieci wygasają wraz z ich wygaszeniem rodzicowi.
6. W przypadku zgłoszenia utraty, kradzieży lub zniszczenia Karty, Urząd unieważni Kartę i wyda nową Kartę na wniosek Użytkownika Karty. W takim przypadku Użytkownik Karty nie dołącza dokumentów potwierdzających uprawnienie do otrzymania Karty, o których mowa w § 2 ust. 4 i 5.
§ 7 Likwidacja konta.
Operator może dokonać dezaktywacji Konta w przypadkach opisanych w § 6 lub w przypadku pozyskania informacji o zgonie Użytkownika Karty, jak również w przypadku zażądania przez użytkownika usunięcia danych niezbędnych do uczestnictwa w Programie.